Fuet, pernil, xoriço… de peix?!

Sí, sí, has llegit bé. A l’últim episodi d’Un restaurant caníbal a Berlín hem estat parlant sobre els embotits de peix. 

Aquestes elaboracions estan fetes de peix i altres ingredients, com espècies o herbes aromàtiques, i passen per processos que fan que durin més temps, cosa que permet gaudir dels peixos sense haver-los de consumir al moment. 

Innovació?

Tanmateix, tot i haver guanyat fama últimament, aquests procediments no són una cosa innovadora. Durant molts segles, el peix s’ha processat de diverses maneres —salats, fermentats o curats— perquè es pogués conservar sense necessitats de neveres. A les barques dels pescadors això sempre ha estat molt present. Ara, el peix conservat en forma d’embotit és, per diverses raons, una proposta molt interessant. 

L’objectiu: descobrir sabors i aprofitar el peix al màxim

Per començar, serveix per destapar sabors i extreure al màxim el gust del peix. Els productes que s’obtenen són deliciosos, similars als fets amb carn, però menys greixosos i més saludables. 

Per altra banda, la seva existència implica menys malbaratament. Si del porc s’aprofita tot, per què amb el peix no? Per fer els embotits de peix s’aprofiten les parts dels peixos que no es fan servir en les elaboracions més tradicionals o, també, es fan servir peixos menys coneguts.

El peix, de llotja catalana!

Ara bé, per nosaltres aquestes preparacions no tenen sentit si es fan amb peixos de procedència desconeguda. A les nostres costes hi ha prou peix per a poder-ho fer amb espècies locals i de temporada, si per elaborar l’embotit no les utilitzem, com podem garantir que el producte obtingut serà sostenible i de qualitat?

Si vols escoltar-nos parlar d’aquests meravellosos embotits, del peix de temporada, de la setmana de la llengua catalana a 3Cat i molt més, fes clic aquí: Nou episodi d’Un restaurant caníbal a Berlín

 

 

Posts relacionats